קביעת שווי נכסים בשוק הנדל"ן – כיצד?

קביעת שווי נכסים בשוק הנדלן

הידעתם שעל פי חוק, כל עסקת נדל"ן המתבצעת בישראל מחויבת בדיווח לרשות המיסים? הידעתם שנתוני הדיווח נכנסים ישירות למאגר המידע הממשלתי? באופן זה, כל אחד ואחת מביניכם המעוניין למכור או לקנות נכס כזה או אחר בשוק הנדל"ן המקומי, יכול להיכנס למאגרי המידע המופיעים ברשת האינטרנט ולהיחשף לעסקאות נדל"ו אחרונות אשר בוצעו באזור בו הוא מעוניין לקנות או למכור נכס. על פי חוק, כל עסקת נדל"ן אמצעי זה, מתווסף ללוחות המכירה האינטרנטיים בהם תוכלו להתעדכן בכל רגע נתון במחיר המבוקש לגבי נכסים זהים לאילו שאתם רוצים למכור או לקנות באזור מגורים.

יחד עם זאת, כאשר רוצים לקבוע הערכת שווי מדויקת של נכס למטרות מכירה או קנייה, חשוב לפנות לשירותיו של שמאי מקרקעין המתמחה למעשה בהערכות שווי שמאיות בענף הנדל"ן. שמאי מקרקעין מנוסה ומיומן, מבסס את הערכת השווי בהתאם לגישת ההשוואה במסגרתה הוא בוחן עסקאות נדל"ן זהות לעסקה אותה אתם מעוניינים לקדם, וזאת לצד פרמטרים נוספים שכל אחד מהם יכול להוות אינדיקציה לשווי הנכס, וביניהם:

  •  סוג הנכס שלגביו אתם מתעניינים בהערכת השווי
  • מצב הנכס ומאפיינים כלליים לגביו
  • מיקום הנכס
  •  רמת הביקוש לסוג הנכס המיועד באזור בו הוא ממוקם
  •  השבחת הנכס לאורך השנים

ופרמטרים נוספים המסייעים לתהליך הערכת שווי הנכס.

דרך נוספת לקביעת הערכת שווי נכסים בשוק הנדל"ן

בנוסף לאמצעים המופיעים לעיל ולשירותיו של שמאי מקרקעין המתמחה בנושא הערכת שווי נכסים, תוכלו לפנות לשירותיהם של אנשי נדל"ן הפועלים באזור הנכס, וביניהם, מתווכי נדל"ן הפועלים מטעם משרד תיווך כזה או אחר. מתווכי הנדל"ן העובדים באזור שלגביו אתם מעוניינים לקבוע את שווי הנכס, מכירים היטב ובצורה הרחבה ביותר את שוק הנדל"ן האזורי, ולכן, היוועצות עימם, תוכלו לאפשר לכם לקבוע את המחיר הריאלי אותו תוכלו להשיג עבור הנכס. לאחר מכן, מתווכי הנדל"ן יוכלו לסייע לכם בתהליך המכירה של הנכס ו/או לחפש עבורכם נכס בהתאם למסגרת התקציב אותה הגדרתם להם.

דרך נוספת לקביעת הערכת שווי נכסים בשוק הנדלן

מה הם היתרונות בפנייה יזומה למשרדי תיווך באזור בו אתם מעוניינים למכור/לקנות נכס?

פנייה יזומה מצידכם למשרד תיווך מוביל באזור בו אתם מעוניינים למכור או לקנות נכס נדל"ן, תאפשר גם לכם ליהנות מהיתרונות הבאים:

  • ידע מקצועי רחב היקף בתחום הנדל"ן
  •  היכרות מעמיקה עם שוק הנדל"ן באזור הנקודתי הרלוונטי לגביכם
  •  מאגר רוכשים/מוכרים פוטנציאלי לביצוע עסקאות בטווח הקצר
  •  מגוון רחב של אמצעי פרסום ושיווק לצרכי חשיפת הנכס
  •  הסתייעות בנותני שירות מקצועיים בענף הנדל"ן, לרבות, שמאי מקרקעין, עורך דין מקרקעין, יועץ מס לצרכי תכנון המס אחרי ביצוע עסקת נדל"ן
  •  ניהול ענייני ומקצועי של תהליך מכירת הנכס ו/או איתור נכסים למשקיעים ורוכשים פוטנציאליים

יתרונות אלו ונוספים, הופכים את האופציה לרכישה או מכירת נכס באמצעות משרדי תיווך, לחלופה הטובה ביותר עבור כל אילו מביניכם המעוניינים למכור או לקנות נכס באזור הגיאוגרפי בו המשרד פועל. כמו כן, תוכלו לקבל ייעוץ מקדים בכל הנוגע לקביעת שווי הנכס אותו אתם מעוניינים למכור. במקרים מסוימים, משרדי התיווך יבקשו בלעדיות על הנכס לצורך קידום מכירתו, ובחלק גדול מהמקרים, נושא הבלעדיות בהחלט משתלם לכם, מכיוון שהוא עשוי לקצר את משך הזמן שהנכס "יעמוד על המדף".

תוכן עניינים