מה באמת חשוב לדעת על אדריכלות פנים?

מה באמת חשוב לדעת על אדריכלות פנים

אדריכלות, הידועה גם בשם אמנות הבנייה, מהווה תחום מקצועי העוסק בהליכי התכנון והעיצוב של כל סוגי מבנים והחללים השונים, כאשר את תחום האדריכלות נהוג לסווג על פי תחומי התמחות שונים, וביניהם, אדריכלות מגורים, אדריכלות מבני ציבור, אדריכלות פנים ואדריכלות נוף ותכנון ערים.

אם כך, מהי אדריכלות פנים?

אדריכלות פנים היא למעשה תחום התמחות מקצועי בענף האדריכלות, העוסק בתהליכי תכנון ועיצוב של חללי פנים במבנים חדשים ומבנים קיימים כאחד. תחום התמחות זה מתמקד בתכנון חללים פנימיים תוך מתן מענה לכל צרכי השימוש בחלל וזאת בהתאם לסוג המבנה והשימושים בו.

מתי תדרשו לשירותי אדריכלות פנים?

מכיוון שתחום אדריכלות הפנים עוסק בתהליכי תכנון ועיצוב של חללי פנים במבנים קיימים ומבנים חדשים כאחד, שירותי אדריכלות פנים יהיו נחוצים לכם גם בכל אותם מקרים בהם תהיו מעוניינים לשלב את תהליכי התכנון והעיצוב של פנים החלל כחלק אינטגראלי בתהליכי התכנון האדריכלי של המבנה החדש וגם בכל אותם מקרים בהם תהיו מעוניינים לבצע שינוי אדריכלי כזה או אחר בתוך חלל המבנה. שינויים אלו מתבצעים לרוב במסגרת תהליכי שיפוץ ו/או הרחבה של מבנה המגורים והם כוללים בין היתר ביצוע פעולות כגון: הריסת קירות, הנמכות תקרה, שינוי ייעוד מבנה, הגדלת פתחי כניסה ופעולות נוספות המחייבות מעורבות של אדריכל פנים לצרכי ביצוע השינוי האדריכלי בתוך חלל המבנה.

מה הם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי אדריכל פנים?

אדריכל פנים אמון בראש ובראשונה על ההיבט התכנוני של חלל הפנים בהתאם לסוג המבנה, גודל ומבנה החלל, ייעוד החלל וכדומה. מעבר לכך, שירותיו המקצועיים של אדריכל הפנים כוללים גם ליווי מקצועי של תהליך הרישוי וקבלת היתר בנייה לצורך יישום התוכנית האדריכלית המוצעת על ידו. כמו כן, ישנם לא מעט אדריכלי פנים המלווים באופן מעשי את כל שלבי הביצוע של עבודות הבינוי הנחוצות לצורך מימוש התכנית האדריכלית AS IS בפועל.

מהי אדריכלות פנים

בחירת אדריכל פנים – כיצד?

שכירת שירותיו המקצועיים של אדריכל פנים כזה או אחר, חייבת להיות מבוססת על כל אחד מהפרמטרים המקצועיים הבאים: הידע המקצועי העומד לרשותו לצד הניסיון המעשי אותו הוא צבר בתחום, היקף עבודות אדריכלות הפנים אשר בוצעו על ידו לאורך שנות התמחותו, היקף השירותים המקצועיים המוצעים על ידו במסגרת תכנון חללי הפנים, וכמובן, תחום ההתמחות הספציפי שלו בהקשר של אדריכלות פנים (בתים פרטיים, דירות מגורים, מבני ציבור וכו).

מעבר לכך, בחירת אדריכל פנים מומלץ שתעשה לאחר שעקבתם מקרוב אחר עבודותיו של האדריכל והתרשמתם לטובה מכל אחד מהם. כמו כן, חשוב לפנות ללקוחות האדריכל בעבר ובהווה לצורך קבלת חוות דעת בכל הנוגע לשביעות רצונם מהשירות, היחס האישי והמחויבות לפרויקט. על מנת לקיים תהליך בחירה ענייני ותכליתי, אנו ממליצים לכם להיפגש עם קררו משרד אדריכלים המתמחים בין היתר בתחום אדריכלות פנים, לבחון את השירותים המוצעים לכם על ידי המשרד בהתאם למפורט לעיל, לקהל מכל משרד הצעת מחיר לפרויקט הרלוונטי לגביכם ולקבל את ההחלטה בנוגע לזהות המשרד בהתאם למופיע לעיל ולא בהכרח על סמך הצעת המחיר הזולה יותר.

תוכן עניינים