כל מה שצריך וחשוב לדעת על עיצוב חנויות

מאפייני תכנון ועיצוב בתהליך עיצוב חנויות

עיצוב חנויות הוא תחום מקצועי בענף העיצוב המסחרי, והוא מיועד לכל סוגי החנויות ללא קשר למיקומם, גודלם ותחום עיסוקם. עיצוב החנויות השונות מיושם על ידי מעצבי פנים מובילים בתחום העיצוב המסחרי/קמעונאי, כאשר תהליך העיצוב עצמו נעשה בהתאם למספר נתונים בלתי ניתנים לשינוי, כגון: שטח החנות ומיקום החנות. מעבר לכך, עיצוב חלל הפנים פתוח לפרשנות עיצובית של המעצב שאת שירותיו שכרתם לטובת המשימה ובהתאם לניסיון, לידע ולכשרון העומד לרשותו בענף העיצוב המסחרי.

העצמת חוויית הלקוח – השלב הראשון והחשוב ביותר בדרך לעיצוב החנות

אין זה משנה איזה סוג של חנות אתם מעוניינים לעצב, חנות נעליים, בגדים, חנות פארם, חנות ממתקים, צעצועים או כל חנות אחרת, הדבר הראשון והבסיסי ביותר בו אתם חייבים להתמקד קשור לחוויית הלקוח בתוך החנות והאופן בו אתם עומדים להעצים את חווית הלקוח בתוך החנות וכפועל יוצא מכך לגרום לו להוציא יותר כסף מאשר הוא תכנן מלכתחילה.

מאפייני תכנון ועיצוב בתהליך עיצוב חנויות

בכל תהליך מקצועי של עיצוב חנויות כאלו ואחרות, קיימים מספר מאפיינים מרכזיים בכל הנוגע לתכנון ועיצוב פנים החנות והחזית שלה, וביניהם:

  • נגישות לכל סוגי הסחורות המצויות על מדפי החנות
  • הקצאת שטחי מכירה על פי קטגוריות מוצר
  • הקצאת שטחי אחסנה של סחורות
  •  עיצוב עמדת הקופה
  •  עיצוב ותכנון "מסלול לקוח" שהוא למעשה המסלול בו הלקוח עובר מהרגע בו הוא נכנס לחנות ועד שהוא מגיע לעמדת הקופה הממוקמת בדרך כלל בצמוד למפתח הכניסה/יציאה מהחנות
  •  בחירה נכונה של חומרי הגלם ליצירת מערכות מדפים בתוך החנות
  •  בחירה נכונה של חומרי הגלם המשמשים ליצירת אלמנטים דקורטיביים בתוך החנות
  • בחירה נכונה של הצבעים בהם נעשה שימוש לצרכי עיצוב החלל
  •  בחירה נכונה של מערכות תאורה נלוות בתוך החנות

וזאת בנוסף למאפייני תכנון ועיצוב הנקבעים בהתאם לסוג החנות, לדוגמא: בחנויות בגדים קיימת חשיבות להקצאות שטח מבודד בתוך החלל לצרכי עיצוב תאי מדידה.

כל מה שצריך וחשוב לדעת על עיצוב חנויות

עיצוב סניפי רשתות

רשתות ממותגות מקפידות על עיצוב אחיד בכל סניפי הרשת, ולכן, עיצוב סניפי רשתות הוא בדרך כלל תהליך מובנה של עיצוב החלל על פי תכנית עיצובית מוגדרת מראש. יחד עם זאת, עיצוב הסניף מותאם למאפיינים שונים הקשורים לקהלי היעד הרלוונטיים לאזור הגיאוגרפי בו ממוקם סניף המכירות של הרשת, ולצורך כך, קיימת חשיבות רבה לשימוש בנתוני מחקרי שוק המהווים חלק בלתי נפרד מתהליך התבססותו של סניף המכירות באזור המיועד.

עיצוב חנויות – למי פונים?

מעצבי חנויות הם בדרך כלל אנשי מקצוע המגיעים מעולם האדריכלות ועיצוב פנים, כאשר תחום ההתמחות שלהם מתמקד בעיצוב מסחרי/קמעונאי. בשלב זה, חשוב לציין שקיים הבדל בין מעצבי פנים העוסקים ומתמחים בעיצוב משרדים לבין אנשי עיצוב פנים המתמחים בתהליכי עיצוב חנויות וחללים מסחריים. לפיכך, כל תהליך של תכנון ועיצוב חנויות, חייב להיעשות על ידי איש מקצוע עתיר ניסיון וכשרון בתחום העיצוב המסחרי עם התמחות בעיצוב חנויות, כאשר פילוח מדויק יותר של אנשי המקצוע יאפשר לכם לשכור את שירותיהם של מעצבי פנים המתמחים בעיצוב חנויות בהתאם לתחומי מסחר, מחנויות בגדים ואופנה, דרך חנויות מזון מהיר ועד לחנויות בכל תחום מסחרי אחר.

תוכן עניינים