טיפים לעיצוב פנים והום סטיילינג מוצלח

הגדרה מדויקת של כל חלל מגורים

בונים? משפצים? רוצים לחדש או לשדרג את סביבת המגורים? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים חשובים לתהליכי עיצוב פנים והום סטיילינג מוצלח בסביבת המגורים.
עיצוב פנים ו-הום סטיילינג הם שני תחומי עיסוק החופפים זה לזה, כאשר כל אחד מהם נועד לצרכי שיפור נראות חלל הפנים והתאמתו לכל צרכי המגורים/עבודה הנחוצים לנו. אם גם את מצויים בתהליכי בנייה או שיפוץ של סביבת המגורים ואתם מתכוונים לשכור את שירותיהם של מעצב/ת פנים ואיש/ת הום סטיילינג, ריכזנו במיוחד עבורכם מספר טיפים חשובים לעיצוב פנים והום סטיילינג מוצלח.

הגדרה מדויקת של כל חלל מגורים/עבודה

עיצוב חלל הפנים חייב להיעשות בהתאמה מדויקת למטרות השימוש בכל חלל, ולכן, כל תהליך של עיצוב פנים והום סטיילינג חייב להתחיל בהגדרה מדויקת של כל חלל בשטח הדירה, הבית או המשרד. לצורך כך, חשוב לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  •  מהי מטרת השימוש המרכזית של כל חלל
  •  מהו גודל החלל וכיצד ניתן לנצל אותו בהתאם למטרת השימוש בו
  •  מה היא ההרגשה אותה אתם רוצים לייצר בשטח החלל

התשובה לשאלות אלו, תסייע לכם להגדיר בצורה הטובה ביותר את החללים השונים בשטח הדירה, הבית או המשרד ולמצוא את ההקשר הקונספטואלי ביניהם.

מהו סגנון העיצוב המועדף והמותאם ביותר עבורכם?

לאחר שהגדרתם את מטרות השימוש בחללים השונים, חשוב להגדיר ולבחור את הסכנון העיצובי העיקרי שיהווה השראה לכל מלאכת עיצוב הפנים ושירותי ה-הום סטיילינג, בחירת הסגנון העיצובי חייבת להיעשות בהתאם לסגנון העיצובי המועדף עליכם ובהתאם לאווירה אותה אתם רוצים לייצר בסביבת המגורים/סביבת העבודה המשרדית שלכם. כמו כן, בחירת הסגנון העיצובי חייבת להיעשות בהתאם לצרכי המחייה/עבודה בסביבת המגורים או סביבת העבודה המשרדית. בשלב זה, מומלץ להיוועץ עם מעצבת פנים שאת שירותיה אתם עומדים לשכור לצורך העניין ולקבל ממנו הצעות שונות לעיצוב חלל הפנים על פי סגנון עיצובי כזה או אחר. כמו כן, תוכלו לבחור בסגנון האקלקטי המשלב בין מספר סגנונות עיצוב ולמעשה מקשר ביניהם באמצעים דקורטיביים כאלו ואחרים.

אל תוותרו על הדמיה בתלת מימד

כיום, כל מעצב/ת פנים מוביל בתחומו, עושה שימוש בתוכנות תלת מימד המסייעות לנו לתכנן לפרטי פרטים את עיצוב חלל הפנים. הצעת סקיצות לתכנון עיצוב חלל הפנים ושירותי באמצעות תוכנות תלת מימד, יאפשרו גם לכם לבחור את הסקיצה המועדפת עליכם ביותר ולבצע על גביה אי – אילו שינויים בהתאם לצורך והעדפות הטעם שלכם.

שמרו על פרופורציות והימנעו מעומס יתר

בין אם אתם הולכים על קו עיצוב נקי ומינימליסטי ובין אם לא, קיימת חשיבות רבה לשמירה על פרופורציות בכל הנוגע לתכנון מיטבי של אבזור החללים השונים בשטח הבית, הדירה או המשרד. שמירה על פרופורציות והימנעות מעומס יתר של פריטי ריהוט וכדומה, תשמור על מראה מרווח ותעניק אשליה של גודל גם במקרים בהם מדובר בחללים קטנים יותר.

הגדרה מדויקת של כל חלל מגורים

אל תהססו לעשות שימוש במספר צבעים

צבע הוא אלמנט עיצובי לכל דבר ועניין, ולכן, חשוב לעשות בו שימוש נכון ומושכל כאשר אתם מעצבים או מאבזרים חדר/חלל מגורים כזה או אחר. בחירה נכונה של הצבע יכולה להקפיץ את החלל ולשדרג אותו מבחינה עיצובית, כאשר שימוש במספר צבעים (אפילו צבעים מנוגדים) יכולה לתרום לעניין.

תוכן עניינים