טיפים חשובים לפני תהליך עיצוב הבית

עיצוב פנים לבית פרטי

עיצוב הבית הוא תהליך עבודה מקצועי אותו ניתן ליישם גם במסגרת תהליכי בנייה של בית פרטי, גם במסגרת תהליכי שיפוץ של בית מגורים קיים וגם במקרים בהם תהיו מעוניינים לחדש ולשנות את סביבת המגורים הקיימת. כך או אחרת, תהליך העיצוב חייב להיעשות בהתאמה אישית לכל צרכי המחייה והמגורים שלכם ובהתאם לסגנון עיצובי כזה או אחר של כל אחד מחלקי הבית.

אם גם אתם מצויים בשלב כזה או אחר של שיפוץ בית פרטי איך מתכננים וכמה זה עולה, זה הזמן למספר טיפים חשובים שיוכלו לסייע גם לכם בתהליך עצמו.

תכנון, תכנון, תכנון

תכנון נכון מהווה את הבסיס הראשוני של כל תהליך עיצוב סביבת המגורים, כאשר התכנון הנכון מתמקד בצרכי הדיירים תוך ניצול מיטבי של כל חלל מגורים על פי צרכים אלו. יחד עם זאת, התכנון חייבת להיעשות גם מתוך מחשבה לעתיד לבוא ולשינויים הצפויים לכם במהלך השנים בהתאם להרכב בני המשפחה. כפועל יוצא מכך, תכנון נכון הוא שילוב בין עיצוב מדויק לכל צרכי הדיירים תוך מחשבה עתידית על השינויים הצפויים לכם כאשר הילדים גדלים וכדומה.

אחידות עיצובית בין חלקי הבית

אין זה משנה כל כך מהו הסגנון העיצוב המועדף עליכם ביותר לכל אחד מחלקי הבית השונים, קיימת חשיבות רבה לכך שיהיה הקשר קונספטואלי המאחד בין חלקי הבית השונים. לצורך כך, חשוב להגדיר מראש את הסגנון העיצובי אותו אתם רוצים לייצר בשטח הבית ולמצוא את האלמנטים הנכונים באמצעותם תוכלו לייצר הקשר עיצובי אחיד בין חלקי הבית השונים, וכל זאת תוך עיצוב כל חלל לגופו בהתאם לצרכי השימוש בו.

ממה חשוב להימנע בתהליך?

"מרוב עצים לא רואים את היער" הוא ביטוי קלאסי המתאר גם מצבים בהם מלאכת עיצוב הבית הובילה אתכם להעמסת יתר של פריטים ואלמנטים דקורטיביים כאלו ואחרים, ולכן, חשוב ומומלץ להימנע מכך. שמרו תמיד על פרופורציות של החלל וחשבו כיצד ניתן לייצר אווירה מרווחת גם בחללים קטנים יותר. העמסת יתר של פריטי ריהוט ואלמנטים דקורטיביים עשויים להפריע לכם בכך ולייצר תחושה של צפיפות ועומס.

דבר נוסף שמומלץ להימנע ממנו הוא עומס של מקורות תאורה תלויים העשויים לגרום לסביבת המגורים שלכם להיראות כמו חנות תאורה. במקום זאת, חשבו כיצד אתם יכולים להאיר בצורה הנכונה והפרקטית ביותר את חלקי הבית השונים, לנסות לרווח כמה שיותר את מפתחי החלונות ובכך ליהנות מחדירה של מקורות תאורה טבעית לתוך החלל.

טיפים חשובים לפני תהליך עיצוב הבית

קיר דקורטיבי במרכז הבית

כאשר אתם מתכננים את עיצוב חלל האירוח המרכזי של הבית (סלון), אנו ממליצים לכם לבחור קיר אחד מרכזי אותו תעצבו בצורה בולטת יותר באמצעות חיפוי דקורטיבי, מעניין וייחודי. את החיפוי תוכלו לבחור מכל חומר גלם המתכתב עם השפה העיצובית של הסלון, לרבות, עץ, זכוכית, בריקים, טפט או צבע דקורטיבי דומיננטי. באופן זה, תייחדו את סלון ביתכם ותעניקו לו אווירה ביתית ונעימה.

שימוש במראות דקורטיביות

שימוש נכון במראות דקורטיביות יכול לסייע לכם לייצר אשליית גודל בחלל הבית, ולכן, השימוש המוגבר במראות מומלץ בעיקר לחללים קטנים יותר בסביבת המגורים, אך בהחלט ניתן לעשות בו שימוש מושכל ונכון בהיבט העיצובי גם בחללים גדולים יותר בשטח הבית.

תוכן עניינים