התקנת מזגן מיני מרכזי לדירה חדשה

מה הן עלויות ההתקנה של מזגן מיני מרכזי

מערכת מיזוג מסוג מזגן מיני מרכזי, נחשבת לאחת ממערכות המיזוג הפופולאריות ביותר בישראל, כאשר בכל דירות המגורים החדשות בישראל, קיימת תשתית מובנית לצורך התקנתה. מערכת מיזוג זו, מורכבת מיחידת מיזוג מרכזית אחת המותקנת מחוץ לדירת המגורים, כאשר הזרמת האוויר לחדרים השונים בשטח הדירה נעשית באמצעות תעלה מובנית דרכה עוברים הצינורות השרשוריים עד לפתחי המיזוג השונים.

מזגן מיני מרכזי – סוגי מערכות

כאשר מדברים על מזגן מיני מרכזי מדברים למעשה על שתי מערכות מיזוג עיקריות, מערכת אחת פועלת בטכנולוגיית ON-OFF מסורתית, הנחשבת לטכנולוגיית מיזוג זוללת אנרגיה, כאשר המערכת השנייה היא מערכת הפועלת בטכנולוגיית אינוורטר הנחשבת למערכת מיזוג מתקדמת יותר וחסכונית הרבה יותר.

התקנת מזגן מיני מרכזי בדירות מגורים חדשות

כפי שציינו לעיל, בכל דירות המגורים החדשות הנבנות כיום בישראל, קיימת תשתית מובנית לצרכי התקנה של מערכת מיזוג מסוג מיני מרכזי, ואין זה משנה אם היא פועלת בטכנולוגיית ה-ON OFF או בטכנולוגיית האינוורטר. בשני המקרים, ההתקנה נעשית באמצעות מעבר של צינורות שרשוריים דרך תעלת המיזוג המובנית, כאשר המדחס והמאייד של המערכת מותקנים מחוץ לשטח הדירה ואילו צינור הניקוז ותעלת האוויר מותקנים באופן סמוי מן העין.

התקנת מזגן מיני מרכזי לדירה חדשה

מה הן עלויות ההתקנה של מזגן מיני מרכזי?

עליות ההתקנה של מזגן מיני מרכזי בדירות מגורים חדשות בהן קיימת תשתית מובנית לצרכי התקנת המערכת, העלות הממוצעת לדירת 4 חדרים לצורך העניין היא כ-4,000 ₪, וככל שמספר החדרים בשטח הדירה גדול יותר, כך העלות הממוצעת של ההתקנה עולה. במקרים מסוימים, עבודות ההתקנה של המערכת מחייבות ביצוע פעולות הנמכה של תקרות הדירה בגבס, כאשר עבודות הגבס מתומחרות באופן נפרד מהעלות המופיעה לעיל. כמו כן, עשויות להיות עלויות נלוות המייקרות את העלות הממוצעות המופיעה לעיל, ולכן, חשוב שנציג מטעם חברת ההתקנה יבקר בשטח הדירה על מנת להעניק לכם הצעת מחיר מדויקת וללא הפתעות תוך כדי התקנה.

בחירת צוות התקנות למזגן מיני מרכזי – כיצד?

על מנת להבטיח לעצמכם מערכת מיזוג תקינה ואיכותית לאורך שנים, התקנת המערכת חייבת להיעשות על ידי צוות התקנות מקצועי, מנוסה ומיומן המתמחה בביצוע עבודות התקנה איכותיות של כל סוגי מערכות המיזוג, לרבות, מערכת מיזוג מסוג מזגן מיני מרכזי. לצורך בחירת הצוות הנכון, חשוב להתייחס לכל אחד מהפרמטרים המקצועיים הבאים:

• הניסיון המקצועי של צוות ההתקנות וההיכרות המקצועית העומדת לרשות אנשי הצוות עם כל סוגי מערכות המיזוג
• התמחות מקצועית בביצוע עבודות התקנה של מערכות מיזוג מסוג מזגן מיני מרכזי
• ביצוע עבודת גבס כחלק מעבודות ההתקנה – במידה ואתם נדרשים לכך

וכמובן, אחריות על ההתקנה שהיא למעשה אחריות נפרדת ושונה מהאחריות אותה קיבלתם במעמד רכישת המערכת. בנקודה זו, חשוב לציין שללא מתן אחריות על ההתקנה מצד צוות ההתקנות, אנו ממליצים לכם לוותר על שירותי ההתקנה גם במקרים בהם מדובר בעלויות התקנה הנמוכות באופן משמעותי מהעלות הממוצעת. כמו כן, חשוב לוודא את נושא הזמינות של צוות ההתקנות לצורך ביצוע עבודות ההתקנה בעיקר במהלך חודשי הקיץ בהם קיימים ביקושים גבוהים להתקנת מערכות מיזוג והדבר עשוי להשפיע גם על איכות ההתקנה וגם על תעריפי ההתקנה.

תוכן עניינים