בדיקת נכס לפני קנייה או השקעה

בדיקת נכס לפני קנייה או השקעה

קונים נכס למטרות מגורים או השקעה? זה הזמן לדעת הכול על חשיבותה של הבדיקה לנכס

בדיקת נכס לפני קניה חייבת להיעשות כחלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות בכל הנוגע לכדאיות העסקה, ובעיקר מומלץ לבצע את הבדיקה רגע לפני שחותמים על הסכם חוזי מול מוכרי הנכס. באופן זה, תוכלו לבטל את העסקה במידה וממצאי הבדיקה יעידו על ליקויים חמורים בנכס ו/או לדרוש ממוכרי הנכס לתקן את הליקויים על חשבונם ו/או לנהל מול מוכרי הנכס משא ומתן בכל הנוגע לשווי הנכס על מנת להמשיך להתקדם בעסקה.

שימו לב- בדיקת נכס היא שירות מקצועי הידוע גם בשם: בדק בית והוא מיושם על ידי נותני שירות בעלי התמחות בנושא ובעלי הכשרה הנדסית בתחום הבניין. כפועל יוצא מכך, ממצאי הבדיקה הם למעשה חוות דעת הנדסית לכל דבר ועניין.

מהי בדיקת נכס לפני קנייה?

בדיקת נכס לפני קנייה היא למעשה שירות בדק בית מקצועי שנועד לצרכי איתור כשלים וליקויים שונים המצויים בנכס ו/או סביבתו. סוג זה של בדיקה נפוץ מאוד בקרב רוכשי דירות מגורים חדשות מקבלן, וזאת לנוכח העובדה שהחוק בישראל מחייב את הקבלן בתיקון מלא של כל סוגי הליקויים שיתגלו בבדיקה במהלך תקופת "הבדק" הנמשכת מרגע האכלוס הראשון ובמשך 7 שנים בהתאם לסוג הליקוי. יחד עם זאת, שירותי בדק בית למטרות בדיקת נכס לפני קנייה, מומלצים גם לאילו מביניכם הרוכשים נכס יד שניה למטרות מגורים או השקעה.

בדיקת נכס לפני קניה – מה כוללת הבדיקה?

במסגרת שירותי בדק בית למטרות בדיקת נכס, נבדקים עשרות אלמנטים שונים בתוך ובסביבת הנכס, כאשר רשימת האלמנטים מותאמת לסוג הנכס וגודלו. במקרים של רכישת נכס מסוג דירות מגורים או בתים פרטיים, נבדקים בעיקר אלמנטים הקשורים לתשתיות הנכס, וביניהן, תשתיות איטום ותשתיות ומערכות כגון: צנרת, ריצוף, אינסטלציה, חיפויי קירות, צבע ומערכות נוספות בשטח הנכס. כמו כן, מתבצעות בדיקות הנדסיות מקיפות מסוג בדיקת עבודות נגרות, עבודות אלומיניום, עבודות מסגרות, עבודות גבס ועבודות נוספות בהן יכולים להופיע ליקויים או כשלים שונים העשויים להשפיע על המשך העסקה.

בדיקת נכס לפני קניה מה כוללת הבדיקה

מהי מטרת הבדיקה?

כפי שציינו למעלה, ממצאי הבדיקה מקנים לכם מספר חלופות בכל הנוגע להחלטה שלכם האם ואיך להתקדם בעסקה. חשוב לציין שמטרתה של כל בדיקת נכס היא לאתר כשלים וליקויים כאלו ואחרים המצויים בנכס וסביבתו, ובהתאם לממצאי הבדיקה לקבל את ההחלטה בנוגע לכדאיות העסקה והמשך קיומה AS IS. מטרה נוספת של שירותי הבדיקה היא לספק לכם אומדן מדויק ככל הניתן של עלויות התיקון של כל הליקויים והכשלים שהתגלו בבדיקה, כאשר אומדן העלויות נערך אף הוא על ידי נותני השירות.
במקרים מסוימים, בדיקת נכס במסגרת שירותי בדק בית, נעשית על ידי בעלי הנכס בעצמם וזאת לצורך הערכת שווי מדויקת של הכנס שבבעלותם ושאותו הם מעוניינים למכור. במקרים אלו, בפני בעלי הנכס עומדת האפשרות לתקן את כל סוגי הליקויים שהתגלו בבדיקה לפני הוצאת הנכס למכירה ובכך לקבוע שווי מחיר גבוה יותר מזה אותו הם היו מציגים במידה והתיקונים שהתגלו בבדיקה לא תוקנו.

תוכן עניינים