איטום חדרים רטובים עם איש מקצוע

איטום חדרים רטובים

חדרים רטובים הם הגדרה כוללת לכל חדרי הבית/הדירה החשופים באופן מתמיד לרטיבות, וביניהם, חדרי הרחצה והאמבטיה, חדרי הכביסה, חדרי נוחיות (שירותים) והמרפסות הפתוחות החשופות למי גשמים. חדרים אלו מצריכים איטום הרמטי הידוע בכינוי "איטום חדרים רטובים", כאשר מלאכת האיטום חייבת להיעשות על ידי איש מקצוע ובהתאם לתקן הבניה המחייב.

איטום חדרים רטובים על פי התקן – מה חשוב לדעת?

הוראות התקן בנושא איטום בכלל ואיטום חדרים רטובים בפרט, הן הוראות תקן בהן מחויב כל קבלן, ואין זה משנה אם מדובר בקבלן העוסק במלאכת בינוי של מבני מגורים או במלאכת הבינוי של בתים פרטיים. בשני המקרים, הקבלן מחויב לאיטום של המבנה ואיטום ספציפי של החדרים הרטובים בו, כאשר הוראות התקן כוללות בתוכן יציקה של חגורת בטון בגובה כזה או אחר או בהתאם לסוג המבנה ובשימוש בחומרי איטום בעלי עמידות מתקדמים גבוהה למים. בנקודה זו חשוב לציין שבבניית בתים פרטיים התקן מחייב שימוש בחומרי איטום על בסיס צמנט ואיטום באמצעות משחה ביטומנית.

איטום חדרים רטובים – מדוע הוא כל כך חשוב ונחוץ?

החשיפה המתמדת של קירות החדרים הרטובים למים, מחייבת אטימה הרמטית לצורך מניעת נזקי רטיבות העשויים להתפתח לאורך זמן, ובנקודה מסוימת אף להפוך לסכנה בריאותית ממשית לנוכח היווצרות כתמי עובש ופטרת בשטח הקיר. מעבר לכך, ביצוע עבודות של איטום חדרים רטובים נועדה למנוע בעיות רטיבות בדירות הסמוכות לדירת המגורים שלכם, ובתוך כך, למנוע מכם מצבים בהם תדרשו עם פי צו בית משפט לתיקון הליקויים גם בדירת המגורים הסמוכה.

איטום חדרים רטובים על פי התקן

איטום חדרים רטובים עושים רק עם איש מקצוע

איתור בעיות איטום בדירות מגורים חדשות מקבלן היא פעולה המתאפשרת באמצעות שירותי בדק בית במסגרתם נבדקים מאות אלמנטים בדירת המגורים, לרבות, תשתיות איטום. במקרים בהם ממצאי הבדיקה מעידים על ליקויים כאלו ואחרים בתשתיות האיטום, הקבלן ו/או החברה היזמית מחויבת בתיקון הליקויים לאורך כל תקופת הבדק.

בדירות מגורים ישנות, אנו ממליצים לכם לפנות לשירותיו של איש מקצוע בתחום האיטום כבר בשלבים המקדימים בהם מתעורר חדש לבעיית איטום בחדרים הרטובים, וזאת על מנת להימנע מהיווצרות נזקים בלתי הפיכים בתשתיות. פנייה מוקדמת ככל הניתן לאיש מקצוע תסייע לכם למנוע נזקי רטיבות משמעותיים ותאפשר לכם לבצע פעולת איטום תקנית בחדרים הרטובים. אנשי מקצוע מובילים בתחום, עושים שימוש בחומרי איטום איכותיים העומדים בכל דרישות התקן הישראלי. חומרים אלו חייבים להיות מותאמים לסוג החומרים מהם קיימת התשתית בחדרים הרטובים, בין אם מדובר בקירות גבס, קירות בטון, בלוקים וכדומה.

אנשי המקצוע המובילים בתחום, מציעים לכם גם שירות לאיתור נזילות ואיתור מוקדי רטיבות באמצעות מכשירי אינפרא ייעודים באמצעותם ניתן לאתר מקורות שונים בשטח הדירה העשויים להוביל לבעיית איטום משמעותית בהמשך, ולכן, אנו ממליצים לכל אילו מביניכם העומדים לרכוש דירת מגורים יד שנייה להסתייע בשירות זה עוד לפני החתימה על הסכם הרכישה ו/או לפני שיפוץ יסודי של הדירה לפני מעבר אליה.
לסיכום, עבודות איטום בכלל ועבודות איטום בחדרים רטובים, מומלץ שיבוצעו על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים המקפידים על שימוש ב-חומרי איטום איכותיים העומדים בתקן המחייב.

תוכן עניינים