הזוכים באות העיצוב 2018

שהצליחו השנה יותר מכולם לרגש ולחדש

לחצו כאן לפוסט המלא
fr

שמי עמית, גדי עמית

שאלון לגדי עמית (50), מעצב ישראלי, בוגר עיצוב תעשייתי בבצלאל (1989), נשיא חברת העיצוב שהקים NewDealDesign, שהוקמה בשנת 2000. הוא חי ועובד בסן פרנציסקו, מעצב עבור חברות כמו DELL, Microsoft  ולזכותו מעל 70 פרסי עיצוב. בין הפרסים שבהם זכה, גם פרס העיצוב הלאומי של

1397212330274

מכוניות קלאסיות – אז והיום

הנדסת הרכבים שלכם משתפרת בכל שנה והם הופכים יעילים, מהירים ובטיחותיים יותר. אבל האם אנחנו יכולים להסכים על כך שגם העיצוב השתפר?   האם תוכניות CAD המפוארות שלנו והמחשוב אפשרו לנו ליצור צורות יותר אסתטיות ממה שאבות העיצוב שלנו, שהיו מוגבלים לעיפרון-נייר-חימר, יכולים היו לייצר? האם העיצוב

PV_bamboo_dance

כבוד לקישוטים ולקיטש, אבל בלי נוסטלגיה

Pinar Demirdag  ובת זוגתה Viola Renate, הן צמד אמניות-מעצבות גרפיות מאמסטרדם, היוצרות משטחים מפורטים של קולז'ים דיגיטליים, מעוטרים בקישוטים מוגזמים ונוצצים אותם הן מכנות "סריקת תרבות עכשווית". הן עושות זאת באמצעות כלים עכשוויים, כמו האינסטגרם וצילומים דיגיטליים.       "זה הניסיון שלנו לבטא

patricia-urquiola-f

מופע אורקיולי: בסטודיו של פטרישיה אורקיולה

הרהיטים שלה מפארים כל מקום נחשב, מוצגים על ידי חברות העלית של העיצוב בעולם - הארכיטקטית והמעצבת אורקיולה פרצה לסצנת העיצוב, כשהיא בשנות ה-40 שלה, כ"הוריקן" והפכה כמעט בן לילה לנכס הלוהט של העיצוב האיטלקי כיום. "אני הוריקן?" מיתממת אורקיולה, "פשוט מתבדחים על האופי

zaha-hadid-gareth-neal-vases-01-818x654

מסורת ממוחשבת

זהא חאדיד משתעשעת שוב ויוצרת שני אגרטלי עץ פיסולים, עם המעצב הבריטי גארת ניל מעצב הרהיטים הבריטי  gareth neal,  משלב אומנויות וצורות מסורתיות, עם טכנולוגיות ועיצוב עכשוויים. רוב העיצובים שלו משתמשים בעץ כחומר הליבה שלהם, והוא מפסל אותו במגוון דרכים. רהיטים

zcar

כאשר אדריכלים מעצבים כלי רכב

תחום האדריכלות מפורסם בעולם, בשל היותו אחד מתחומי היצירה וההמצאה היוקרתיים והמרגשים ביותר של עבודה ביקום, אבל מה שווה כל הזוהר הזה, כשהעבודה שלך תקועה במקום אחד בלבד? כך קרה, שאדריכלים מסויימים, החליטו לתת לעבודה שלהם לנוע ממקום למקום ולשאת

studioknob-layered-storytelling-lighting-fixtured-led-light-design-alice-detail

StudioKnob מציג: LAYERED Storytelling home decor

מי אנחנו עדי עזר, בוגרת המחלקה לעיצוב חזותי בשנקר והמעצבת הראשית בחטיבת השיווק של חברת פולוג'ן. יותם שפרוני, בוגר המחלקה לעיצוב פנים במכון הטכנולוגי חולון (HIT) ומרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי של מכללת אורט סינגל ובסקי.           הסטודיו שלנו נולד מתוך חיינו המשותפים. פריטים שיצרנו

DSC00408

מהגליל לגואה ומשם למילאנו

שני אחים ממושב בגליל, הקימו בגואה שבהודו בית מלאכה, בו הם מעצבים בעבודת-יד יחד עם תושבים מקומיים, רהיטים מעץ פראי.     בעוד מעצבים ישראלים נושאים עיניהם לסדנאות מעצבים בינלאומיים במילאנו או אמסטרדם והנגריות המודרניות מצטיידות במכונות CNC ומכונות לעיבוד ממוחשב של עץ

COD-easy-detail

עיצוב שלמדתי בירושלים העתיקה

עבודת גמר של סטודנט בבצלאל, קולקציית ריהוט חוץ הקלוע בחוט סינטטי בעבודת-יד, זוכה לפרסום ולפרסים בינלאומיים. טכניקת הקליעה מבוססת על מסורת של בעלי מלאכה בירושלים העתיקה קולקציית הריהוט שלי, עשויה בטכניקת קליעה ידנית, המבוססת על שיטת קליעה מסורתית, אותה למדתי מבעלי

018-paola-navone-theredlist

ניגודים משלימים: עם המעצבת Navone Paula

היא החלה את דרכה בעידן האוונגרד והמרד נגד העיצוב, ובמקביל עיצבה למיטב מותגי העיצוב בעולם. היא מובילה את הסצנה האירופאית, עם עבודות המיוצרות לכל העולם, כשהיא מבלה את רוב שנותיה בדרום מזרח אסיה במחיצת ארטיזנים המייצרים בעבודת יד. ישבנו איתה

Dan-Yeffet-Portrait-2013-Sa

שם חם: יפת

הקדמה: מדוע האדריכלים ומעצבי הפנים הישראליים מצליחים יותר בארץ מאשר בעולם ומדוע מעצבי המוצר מצליחים יותר בעולם מאשר בארץ?     תחומי עיצוב המוצר והעיצוב התעשייתי בארץ, לעומת תחומי האדריכלות ועיצוב הפנים למשל, חסרים בבעלי מקצוע "כוכבים". אין בארץ מעצבים תעשייתיים אייקונים המהווים

_MG_0779

כולם מדברים על עיצוב אוניברסלי

להכליל כדי לחדש: הגישה המכלילה קונה לה אחיזה ברוב תחומי העיצוב בעולם כיום ויכולה להוות מנוף לחדשנות   המפגש הראשון שלי עם המושגים "עיצוב אוניברסאלי" ו"עיצוב מכליל", היה בסוף שנות התשעים, כשהגעתי ל-Royal College of Art בלונדון. באותם ימים נפתח בקולג' מרכז

DO081026019

פריטים נשכחים, שלא יוצרו מעולם, מבית CASINA

 עדויות יקרות ברוח מחקר פורץ דרך, מהארכיון של קאסינה, יצרנית העיצוב היוקרתית: עבודות של האדריכלים והמעצבים המובילים, אשר לא יוצרו מעולם הדגם של כיסא CANNETTATA, מייצג בצורה טובה את התפתחות המוטיב המרכזי בעבודות של PESCE, החוקר בדרכים שונות דרך הפרויקטים הרבים

P1020400

ישראלים ופלסטינאים מעצבים ביחד

"גרמושקה" ו"חסידה", שתיהן מנורות שולחן, נוצרו כחלק ממשחק ומחקר צורני של ציר המספריים ותנועתו.   הסטודיו הוותיק לעיצוב וסדנת מתכת "מג'נטה", ממוקם במושב עמינדב בהרי ירושלים ועובדים בו כ-25 בעלי מלאכה, מעצבי מוצר וגרפיקאים, ישראלים ופלסטינאים. כל אלה מוצאים בו מקום מפגש

Grit-(2)

GRIT בעיצוב אבי פדידה

טקסט אבי פדידה דווקא נייר הזכוכית שאיתו שייף את הרהיטים שייצר, הוא ששבה את ליבו של סטודנט בבצלאל והוא השתמש בו כחומר העבודה העיקרי שמקנה לרהיטיו את היופי והייחודיות.     סדרת הרהיטים GRIT נולדה מתוך האהבה לחומרים שהזמן והשחיקה מקנים להם אופי מיוחד.

Page 4 of 41234
D&Aזבוב על הקיר
D&Aאוריין הוצאה לאור
D&Aעיתון העיצוב המקוון
D&Aועידת ישראל לאדריכלות ועיצוב
D&Aהאקדמיה לעיצוב ואדריכלות
D&Aהמגזין הבינלאומי
D&Aהקמת מתחמי עיצוב ומסחר
D&Aאוריין יזמים