הזוכים באות העיצוב 2017

שהצליחו השנה יותר מכולם לרגש ולחדש

לחצו כאן לפוסט המלא

תאורה אדריכלית בסביבות עבודה

מדריך / 10 נובמבר / מאת: יועצת התאורה מיכל קנטור. כתבה וראיינה: מיה אור

בתחומי‭ ‬האדריכלות‭ ‬והעיצוב,‭ ‬נתפס‭ ‬האור‭ ‬כחומר‭ ‬לכל‭ ‬דבר,‭ ‬המשרת‭ ‬את‭ ‬התכנון‭ ‬כחלק‭ ‬בלתי‭ ‬נפרד‭ ‬ואילו בסביבות‭ ‬עבודה,‭ ‬הוא‭ ‬מהווה‭ ‬מרכיב‭ ‬משמעותי‭ ‬במשוואה‭ ‬הכורכת‭ ‬תאורה‭ ‬נכונה‭ ‬עם‭ ‬יעילות‭ ‬ותפוקה‭ ‬טובה. "‬אבל‭ ‬מעל‭ ‬הכל‭ ‬אור‭ ‬הוא‭ ‬קסם‮",‬ אומרת‭ ‬מעצבת‭ ‬התאורה‭ ‬מיכל‭ ‬קנטור, ‬אשר‭ ‬חלקה‭ ‬איתנו‭ ‬את‭ ‬מומחיותה‭ ‬בתחום‭ ‬התאורה‭ ‬של‭ ‬סביבות‭ ‬עבודה‭.‬

מאז‭ ‬חדרה‭ ‬נורת‭ ‬החשמל‭ ‬לחיי‭ ‬בני האנוש‭ ‬והאירה את חיינו,‭ ‬ הלכה‭ ‬והעמיקה‭ ‬ההבנה‭ ‬באשר‭ ‬לכוחו‭ ‬של‭ ‬האור‭ ‬ואיכויותיו‭ ‬הייחודיות‭,‬ הרבה‭ ‬מעבר‭ ‬להארת‭ ‬חלל‭ ‬חשוך‭ ‬בהיבט‭ ‬פונקציונאלי‭ ‬גרידא‭. ‬ כך,‬ אם‭ רבעב ‬ההתייחסות‭ ‬לתאורה‭ ‬הייתה‭ ‬במידה‭ ‬רבה‭ ‬כאל‭ ‬דקורציה‭ ‬והתמקדה‭ ‬בגופים‭ ‬מפיצי‭ ‬האור‭,‬ אזי‭ ‬העשורים‭ ‬האחרונים‭ ‬חידדו‭ ‬את‭ ‬ההכרה‭ ‬בה‭ ‬כאמצעי‭ ‬המשרת‭ ‬צרכי‭ ‬תכנון‭ ‬והגדירו‭ ‬דיסציפלינה‭ ‬של‭ ‬תאורה‭ ‬טכנית‭-‬אדריכלית‭ ‬העושה‭ ‬באור‭ ‬שימוש‭ ‬חומרי‭ .‬
"למרות‭ ‬שלא‭ ‬מדובר‭ ‬במהות‭ ‬פיזית‭ ,‬האור‭ ‬נתפס‭ ‬כחומר‭ ‬לכל‭ ‬דבר‭ ‬ועניין‭ ‬ויתרה‭ ‬מכך‭:‬ להבדיל‭ ‬מחומר‭ ‬פיזי, ‬הוא‭ ‬ניחן‭ ‬באיכויות‭ ‬מופשטות‭ ‬ולמעשה‭ ‬מדובר‭ ‬בחומר‭ ‬היחיד‭ ‬שמהותו‭ ‬מדעית, ‬קונקרטית‭ ‬ובעלת‭ ‬השפעה‭ ‬רגשית‭ ‬בעת‭ ‬ובעונה‭ ‬אחת‭ – ‬מהות‭ ‬אינסופית‭ ‬שהיא‭ ‬סוד‭ ‬קסמו‭"‬, אומרת‭ ‬מעצבת‭ ‬התאורה‭ ‬מיכל‭ ‬קנטור‭‬‭" ‬אור‭ ‬מגדיר‭ ‬חלל‭ ‬ופרספקטיבות‭ ,‬את‭ ‬הקצב‭ ‬שבו‭,‬ את‭ ‬החוויה‭ ‬שהוא‭ ‬מייצר,‬ את‭ ‬יחסי‭ ‬המתבונן‭ ‬עמו‭ ‬ואפילו‭ ‬את‭ ‬הגדרת‭ ‬האדם‭ ‬את‭ ‬עצמו‭ ‬בתוכו‭ .‬תכנון‭ ‬תאורה‭ ‬לדברי‭ ‬קנטור‭,‬ צריך‭ ‬להתייחס‭ ‬לפונקציה‭ ‬שממלא‭ ‬החלל, ‬למידותיו‭ ‬ולנפחיו‭,‬ לעיצובו‭ ‬ולמיקומו‭.‬ על‭ ‬סמך‭ ‬אלה‭ ‬נקבעים‭ ‬נתוניה, ‬דוגמת‭ ‬רמת‭ ‬התאורה, ‬או‭ ‬גוון‭ ‬האור‭ ‬ותפוקתו‭ ‬וכן‭ ‬הגופים‭ ‬שנבחרים‭ ,‬כמכלול‭ ‬המהווה‭ ‬שכבה‭ ‬רבת‭ ‬משמעות‭ ‬במארג‭ ‬הוויזואלי‭ ‬והתחושתי‭.‬ אז‭ ‬כן‭,‬ תאורה‭ ‬נכונה‭ ‬יכולה ‭"‬להקפיץ‭"‬ חלל‭ ‬אנמי‭ו ‬לחלופין ‭"‬להרוג‭"‬ חלל‭ ‬מרשים‭ ‬ומעניין‭ ‬ככל‭ ‬שיהיה‭ ‬ולאפשר‭ ‬לכל‭ ‬חלל‭ ‬נתון‭ ‬ללבוש‭ ‬מופעים‭ ‬שונים‭ ‬גם‭ ‬בהיבט‭ ‬של‭ ‬אווירה‭ ‬וחוויה‭ ‬רגשית‭.‬ בתוך‭ ‬כך, ‬השגת‭ ‬סיטואציית‭ ‬אור‭ ‬אופטימאלית‭ ‬שמיטיבה‭ ‬עם‭ ‬החלל‭ ‬מחייבת‭ ‬שתכנונה‭ ‬יחל‭ ‬כבר‭ ‬אחרי‭ ‬גיבוש‭ ‬הקונספט‭ ‬הרעיוני‭ ‬ויתנהל‭ ‬בצמוד‭ ‬לתהליך‭ ‬האדריכלי‭.‬ באורח‭ ‬זה‭ ‬היא‭ ‬משתלבת‭ ‬בפרטי‭ ‬התכנון‭ ‬השונים‭ ‬כחלק‭ ‬בלתי‭ ‬נפרד‭ ‬משפת‭ ‬החלל‭ ‬ומהאמירה‭ ‬הוויזואלית‭ ‬המבוקשת‭ ‬וכך‭ ‬גם‭ ‬לגבי‭ ‬החומרים‭ ‬בהם‭ ‬נעשה‭ ‬בו‭ ‬שימוש‭.‬
קנטור: "‬אינטראקציה‭ ‬בין‭ ‬אור‭ ‬וחומר‭ ‬היא‭ ‬טוטאלית‭ . ‬סוג‭ ‬של‭ ‬סימביוזה‭ ‬בה‭ ‬קיומו‭ ‬של‭ ‬האחד‭ ‬כרוך‭ ‬בקיומו‭ ‬של‭ ‬השני‭ ‬ולכן‭ ‬גם‭ ‬בחירת‭ ‬גוף‭ ‬התאורה‭ ‬צריכה‭ ‬להיות‭ ‬כזו‭ ‬שתעבוד‭ ‬בהרמוניה‭ ‬עם‭ ‬חומרי‭ ‬החלל‭" .‬אחד‭ ‬האתגרים‭ ‬של‭ ‬תכנון‭ ‬תאורה‭ ‬אדריכלית‭ ‬מתייחס‭ ‬לסביבות‭ ‬עבודה‭ ‬עכשוויות‭, ‬ על‭ ‬כל‭ ‬המשתמע‭ ‬מהשינויים‭ ‬שחלו‭ ‬בהן‭ ‬בשנים‭ ‬האחרונות ‬ובפרט‭ ‬באלה‭ ‬של‭ ‬חברות‭ ‬הי‭ ‬טק,‭ ‬שהפכו‭ ‬במסגרת‭ ‬זו‭ ‬לז‭'‬אנר‭ ‬בפני‭ ‬עצמו‭  .‬העובדים‭ ‬בחברות‭ ‬אלה‭ ‬מבלים‭ ‬במשרד‭ ‬שעות‭ ‬ארוכות,‬ אופי‭ ‬הפעילות‭ ‬בהן‭ ‬משתנה‭ ‬במהלך‭ ‬היום‭ ‬ולא‭ ‬פעם‭ ‬דורש‭ ‬תזוזה‭ ‬בין‭ ‬אזורים‭ ‬שונים‭ ‬בחלל‭ ‬והמרחב‭,‬ שהינו‭ ‬בד‭"‬כ‭ ‬גדול‭ ‬יחסית, ‬מכיל‭ ‬פונקציות‭ ‬שונות‭ ‬במהותן‭ ‬זו‭ ‬מזו‭ ‬שנגזרות‭ ‬מהתנהלות‭ ‬הספציפית‭ .‬ישנן‭ ‬פונקציות‭ ‬קולקטיביות ‬שמזמינות‭ ‬אינטראקציה‭ ‬בין‭ ‬העובדים, ‬לחלופין‭ ‬כאלה‭ ‬שנועדו‭ ‬להעניק‭ ‬את‭ ‬מלוא‭ ‬הפרטיות‭ ‬ואף‭ ‬אופן‭ ‬תכנון‭ ‬האופן‭ ‬ספייס‭ ‬משתנה‭ ‬בהתאם‭ ‬לתחום‭ ‬העיסוק‭ ‬ומאורגן‭ ‬לעתים‭ ‬כמערך‭ ‬של‭' ‬שכונות‭'‬. סיטואציית‭ ‬חלל‭ ‬מורכבת‭ ‬מסוג‭ ‬זה‭ ‬מכתיבה‭ ‬תכנון‭ ‬תאורה‭ ‬מדוקדק‭ ‬וייעודי‭,‬ המייחס‭ ‬חשיבות‭ ‬רבה‭ ‬גם‭ ‬לגורם‭ ‬הפיזיולוגי‭" ‬כך‭ ‬למשל‭,‬ משעות‭ ‬הערב‭ ‬המוקדמות‭ ‬חשוב‭ ‬להפחית‭ ‬את‭ ‬רמת‭ ‬התאורה‭ ‬כדי‭ ‬לאפשר‭ ‬למלטונין‭ ‬לפעול‭ ‬ולביוריתמוס‭ ‬לתפקד, היות‭ ‬והם‭ ‬אלה‭ ‬שמשפיעים‭ ‬על‭ ‬מידת‭ ‬הערנות‭ ‬מתוך‭ ‬כך‭ ‬גם‭ ‬על‭ ‬יעילות‭ ‬ועל‭ ‬תפוקת‭ ‬העבודה‭"‬ מסבירה‭ ‬קנטור ‭"‬ככלל‭,‬ השאיפה‭ ‬היא‭ ‬להעניק‭ ‬לעובדים‭ ‬חוויה‭ ‬טובה‭ ‬ומוקפדת‭ ‬וסביבה‭ ‬מעצימה‭ ‬שמדגישה‭ ‬התייחסות‭ ‬לגורם‭ ‬האנושי‭".‬
אופי‭ ‬התאורה‭ ‬משתנה‭ ‬מאזור‭ ‬לאזור‭ ‬בפרמטרים‭ ‬שונים‭ ‬כמו‭ ‬רמת‭ ‬האור‭,‬ אפשרות‭ ‬עמעום, ‬ויזואליה‭ ‬שנוצרת‭ ‬וכדומה‭ ,‬לפעמים‭ ‬הוא‭ ‬משתנה‭ ‬גם‭ ‬באותו‭ ‬אזור‭ ‬עצמו‭.‬ קנטור‭:‬ "באופן‭ ‬ספייס‭ ‬לדוגמה‭,‬ המטרה‭ ‬היא‭ ‬שלכל‭ ‬עובד‭ ‬תהיה‭ ‬שליטה‭ ‬ובקרה‭ ‬על‭ ‬רמת‭ ‬התאורה‭ ‬בעמדת‭ ‬העבודה‭ ‬שלו‭ ‬והיא‭ ‬ניתנת‭ ‬להשגה‭ ‬ע‭"‬י‭ ‬שימוש‭ ‬בגופי‭ ‬תאורה‭ ‬זהים‭ ‬ש‭'‬יודעים'‬ לייצר‭ ‬מצבי‭ ‬אור‭ ‬משתנים‭ – ‬תאורה‭ ‬ישירה‭ ‬או‭ ‬בלתי‭ ‬ישירה‭ – ‬בהדלקות‭ ‬שונות‭.‬ בחדרי‭ ‬ישיבות‭ ‬התאורה‭ ‬צריכה‭ ‬להתאים‭ ‬למערך‭ ‬הטכנולוגי‭ ‬הנרחב‭ ‬שמשתלב‭ ‬בהם‭ ‬היום‭, ‬ לחדרי‭ ‬פוקוס‭) ‬חללים‭ ‬שקטים‭ ‬שנועדו‭ ‬לשרת‭ ‬פורומים‭ ‬מצומצמים)‭ ‬מתאימה‭ ‬תאורה‭ ‬רכה‭ ‬ואינטימית‭ ‬יותר‭ ‬שמהדהדת‭ ‬ממד‭ ‬ביתי‭ ‬וכך‭ ‬גם‭ ‬בחללים‭ ‬אישיים‭ ‬שהינם‭ ‬סוג‭ ‬של‭ ‬תאים‭ ‬שקטים‭ ‬המאפשרים‭ ‬פרטיות‭ ‬לעובדים‭ ‬יחידים‭ ‬ואינם‭ ‬חלק‭ ‬ממערך‭ ‬עמדות‭ ‬העבודה‭" .‬לובי‭ ‬הכניסה‭ ‬לסביבת‭ ‬העבודה‭ ‬והמעברים‭ ‬שמשתלבים‭ ‬בין‭ ‬אזוריה‭ ,‬הם‭ ‬חללים‭ ‬משמעותיים‭ ‬נוספים‭ ‬שדורשים‭ ‬תכנון‭ ‬תאורה‭ ‬מושכל‭ ,‬למרות‭ ‬שהם‭ ‬אינם‭ ‬מוגדרים‭ ‬כפונקציות‭ ‬עבודה‭ ‬פר‭ ‬סה‭" :‬לובי‭ ‬הכניסה‭ ‬הוא‭,‬ למעשה‭,‬ המפגש‭ ‬הראשון‭ ‬עם‭ ‬החלל‭ ‬וככזה‭ ‬צריך‭ ‬לשדר‭ ‬תחושה‭ ‬מסבירת‭ ‬פנים‭ ‬והמעברים‭ ‬המקשרים‭ ‬בין‭ ‬אזורים‭ ‬ומייצרים‭ ‬את‭ ‬הסירקולציה‭ ‬בחלל,‭ ‬מטופלים‭ ‬בקפידה‭ ‬רבה‭ ‬כאזורים‭ ‬חווייתיים‭ ,‬מתוך‭ ‬תפיסת‭ ‬מרחב‭ ‬העבודה‭ ‬כמכלול‭ ‬שאמור‭ ‬לספק‭ ‬סביבה‭ ‬נעימה‭ ‬ומכילה.‬

את‭ ‬משנתה‭ ‬הסדורה‭ ‬מדגימה‭ ‬קנטור‭ ‬באמצעות‭ ‬לקט‭ ‬של‭ ‬סיטואציות‭ ‬מוארות‭ ‬ומאירות‭:‬ אזורים‭ ‬שונים‭ ‬בסביבות‭ ‬עבודה‭ ‬בהן‭ ‬הייתה‭ ‬אמונה‭ ‬על‭ ‬תכנון‭ ‬התאורה‭.‬

 

╫ק╫£╫£_╫¢╫á╫ש╫í╫פ_╫⌐╫ס╫ץ_╫ף╫º╫ץ╫¿╫ר╫ש╫ס╫ש╫¥_╫₧╫⌐╫£╫ש╫₧╫ש╫¥_╫ק╫ץ╫ץ╫ש╫פ_╫ץ╫ש╫צ╫ץ╫נ╫£╫ש╫¬_-_╫ע╫á╫¿╫£

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬ג‭'‬נרל‭ ‬אלקטריק

 

╫ף╫ץ╫ע╫₧╫נ_╫£╫ק╫ף╫¿_╫ש╫⌐╫ס╫ץ╫¬_╫ס╫£╫¬╫ש_╫ñ╫ץ╫¿╫₧╫£╫ש_-_╫¬╫á╫ץ╫ó╫פ_-_╫ע╫á╫¿╫£

 

╫ף╫£╫ñ╫º_╫º╫ס╫£╫פ_╫ץ╫פ╫₧╫¬╫á╫פ_╫ó╫¥_╫ע.╫¬._╫נ╫º╫ץ╫í╫ר╫ש╫¥_╫ס╫º╫á╫פ_╫₧╫ש╫ף╫פ_╫£╫נ_╫⌐╫ע╫¿╫¬╫ש

 

xsdee

 

╫₧╫ó╫ס╫¿_╫ó╫¥_╫º╫ש╫¿_╫£╫ף_╫₧╫ץ╫נ╫¿_-_╫ף╫ץ╫ע╫₧╫נ_╫£╫₧╫ó╫ס╫¿_╫ק╫ץ╫ץ╫ש╫¬╫ש_-_╫ע╫á╫¿╫£

 

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬ג‭'‬נרל‭ ‬אלקטריק
תכנון‭ ‬ועיצוב‭:‬ מיכי‭ ‬סתר‭ ‬אדריכלים‭ ‬
צילום:‬ עוזי‭ ‬פורת‭ ‬
תכנון‭ ‬תאורה:‬ מיכל‭ ‬קנטור
‭‬לובי‭ ‬הכניסה‭ ‬למשרדים‭ ‬כמפגש‭ ‬ראשון‭ ‬מסביר‭ ‬פנים‭ ‬לעובדים‭ ‬ולמבקרים‭ ‬כאחד‭.‬ מתקרה‭ ‬תעשייתית‭ ‬מטופלת‭ ‬בקפידה‭ ‬משתלשלים‭ ‬גופי‭ ‬תאורה‭ ‬דקורטיביים‭ ‬שבוצעו ‭‬‭"‬קאסטם‭ ‬מייד‭"‬ תוך‭ ‬יצירת‭ ‬רובד‭ ‬תקרה‭ ‬נוסף‭ ‬בעל‭ ‬גון‭ ‬מזמין‭ ‬וחמים‭ . ‬קיר‭ ‬הצמחייה‭ ‬הירוק‭ ‬מואר‭ ‬באמצעות‭ ‬פס‭ ‬צבירה‭ ‬עם‭ ‬ספוטים‭, ‬ כשהוא‭ ‬מספק‭ ‬רקע‭ ‬לגופים‭ ‬התלויים‭ ‬ומשלים‭ ‬את‭ ‬החוויה‭ ‬האסתטית.
‬חלל‭ ‬ישיבות‭ ‬לא‭ ‬פורמאלי‭ ,‬בו‭ ‬תכנון‭ ‬התאורה‭ ‬מתכתב‭ ‬עם‭ ‬ממד‭ ‬של‭ ‬תנועה‭ ‬ששזור‭ ‬בעיצוב‭ ‬החלל‭ ‬ובאופן‭ ‬תיחומו‭ .‬גופים‭ ‬דקורטיביים‭ ‬תלויים‭ ‬מהתקרה‭ ‬עוקבים‭ ‬אחר‭ ‬הגרפיקה‭ ‬המעטרת‭ ‬את‭ ‬הקיר, ‬כשהם‭ ‬ניתנים‭ ‬להטיה‭ ‬ומפיצים‭ ‬אור‭ ‬לא‭ ‬ישיר,‭ ‬נעים‭ ‬ונוח‭ ‬לעין‭ ‬ולתחושה‭.‬ פרופיל‭ ‬תאורה‭ ‬בחלקו‭ ‬העליון‭ ‬של‭ ‬הקיר‭ ‬שוטף‭ ‬אותו‭ ‬באור‭ ‬ומדגיש‭ ‬את‭ ‬מופעו‭ ‬הגראפי‭. ‬
‭ ‬באזור‭ ‬נוסף‭ ‬של‭ ‬החלל‭,‬ מעל‭ ‬דלפק‭ ‬כניסה‭ :‬גופי‭ ‬תאורה‭ ‬אקוסטיים‭ ‬מבטיחים‭ ‬שקט‭ ‬נדרש‭ ‬ובממדיהם‭ ‬הנדיבים‭ ‬מייצרים‭ ‬טוויסט‭ ‬של‭ ‬עניין‭ ‬לא‭ ‬שגרתי‭.‬ באזור‭ ‬ההמתנה‭ ‬הסמוך‭ ‬משתלבים‭ ‬גופים‭ ‬דקורטיביים‭ ‬צבעוניים‭ ‬המעשירים‭ ‬את‭ ‬חזותו‭.
‬ ‬‭‬חלל‭ ‬עבודה‭ ‬פתוח:‬ תאורה‭ ‬פונקציונאלית‭ ‬מופצת‭ ‬מגופים‭ ‬בתצורת‭ ‬משולשים‭ ‬המייצרים‭ ‬שכבת‭ ‬עניין‭ ‬ויזואלית‭ ‬בתקרה.‭
‬תפיסת‭ ‬המעברים‭ ‬כחלק‭ ‬משמעותי‭ ‬במכלול‭ ‬מרחב‭ ‬העבודה‭ :‬קיר‭ ‬פרספקס‭ ‬עם‭ ‬דיגום‭ ‬מחורץ‭ ‬מואר‭ ‬באמצעות‭ ‬גופי‭ ‬לד‭ ‬אינטגראליים‭ ‬מלווה‭ ‬את‭ ‬המעבר‭ ‬ומייצר‭ ‬עניין‭ ‬ויזואלי‭ ‬ייחודי‭ ‬ההופך‭ ‬אותו‭ ‬לחלל‭ ‬חווייתי‭ ‬בפני‭ ‬עצמו‭. ‬

 

 

╫ק╫ף╫¿_╫ש╫⌐╫ס╫ץ╫¬_╫ס╫£╫¬╫ש_╫ñ╫ץ╫¿╫₧╫£╫ש_IBM

משרדי ‭ ‬IBM

 

╫₧╫ó╫ס╫¿__0IBM

 

משרדי ‭ ‬IBM
תכנון‭ ‬ועיצוב‭ :‬אדריכלים‭ ‬מיקי‭ ‬קורנהויזר‭ ‬ושני‭ ‬פרי‭ ‬
צילום: ‬עוזי‭ ‬פורת‭ ‬
תכנון‭ ‬תאורה‭:‬ מיכל‭ ‬קנטור ‭
‬בחלל‭ ‬ישיבות‭ ‬בלתי‭ ‬פורמאלי:‬ תאורה‭ ‬נסתרת‭ ‬הבוקעת‭ ‬ממרווח‭ ‬ניתוק‭ ‬בין‭ ‬הקירות‭ ‬והתקרה‭ ‬נוסכת‭ ‬אור‭ ‬נעים‭ ‬לשהייה‭ ‬ומדגישה‭ ‬את‭ ‬העושר‭ ‬העיצובי‭ ‬שמייצרים‭ ‬דיגום‭ ‬גראפי‭ ‬על‭ ‬הקיר‭ ‬ופריטי‭ ‬ריהוט‭ ‬צבעוניים.
‭פ ‬סי‭ ‬תאורה‭ ‬באורכים‭ ‬משתנים‭ ‬מותקנים‭ ‬בתקרת‭ ‬מעבר‭ ‬תוך‭ ‬יצירת‭ ‬מקצב‭ ‬דינאמי‭ ‬והדגשת‭ ‬הפרספקטיבה‭.‬

 

 

╫º╫ñ╫ר╫¿╫ש╫פ

במשרדי‭ ‬חברת‭ ‬פלנטיר

 

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬פלנטיר
תכנון‭ ‬ועיצוב‭:‬ אורבך‭ ‬הלוי‭ ‬אדריכלים
צילום: ‬עוזי‭ ‬פורת
תכנון‭ ‬תאורה‭ :‬מיכל‭ ‬קנטור
‭ ‬אזור‭ ‬הקפיטריה‭ ‬שנועד‭ ‬לפסקי‭ ‬זמן‭ ‬של‭ ‬חברותא‭ ‬באווירה‭ ‬בלתי‭ ‬פורמאלית‭ :‬תאורה‭ ‬אינטגראלית‭ ‬שמשתלבת‭ ‬עם‭ ‬אלמנט‭ ‬קונסטרוקציה,‭ ‬מפיצה‭ ‬אור‭ ‬אחיד‭ ‬ונעים‭ ‬לעין‭ .‬הודות‭ ‬לתכנון‭ ‬המדויק‭ ‬משטח‭ ‬הבוצ‭'‬ר‭ ‬של‭ ‬הדלפק‭ ‬מואר‭ ‬באופן‭ ‬שמדגיש‭ ‬את‭ ‬מרקמו‭ ‬הטבעי‭ ‬של‭ ‬העץ‭ ‬ומגלם‭ ‬בכך‭ ‬את‭ ‬חשיבות‭ ‬האינטראקציה‭ ‬בין‭ ‬אור‭ ‬וחומר‭.‬

 

 

╫ק╫ף╫¿_╫ש╫⌐╫ס╫ץ╫¬_╫ר╫ש╫¥_8

משרדי‭ ‬חברת ‭ ‬TEAM 8

 

╫ק╫£╫£_╫¢╫á╫ש╫í╫פ_╫ר╫ש╫¥8

 

╫נ╫ץ╫ñ╫ƒ_╫í╫ñ╫ש╫ש╫í_-_╫⌐╫¢╫ץ╫á╫פ_╫ר╫ש╫¥_8

 

משרדי‭ ‬חברת ‭ ‬TEAM 8
תכנון‭ ‬ועיצוב: ‬סקורקא‭ ‬אדריכלים,‬ קדם‭ ‬שנער‭ ‬
צילום: ‬יואב‭ ‬פלד‭ ‬
תכנון‭ ‬תאורה: ‬מיכל‭ ‬קנטור ‭
‬‭‬חלל‭ ‬ישיבות:‬ פרופילי‭ ‬תאורה‭ ‬שחורים‭ ‬כהד‭ ‬ויזואלי‭ ‬למסגרת‭ ‬שחורה‭ ‬בתקרה. ‬תאורת‭ ‬המעברים‭ ‬משתקפת‭ ‬לתוך‭ ‬החלל‭ ‬מבעד‭ ‬לזיגוג‭ ‬העוטף‭ ‬אותו‭.
‬‭‬חלל‭ ‬עבודה‭ ‬פתוח‭ ‬המאורגן‭ ‬במערך‭ ‬של‭ ‬שכונות‭:‬ מסגרות‭ ‬מוארות‭ ‬בתקרה‭ ‬מפיצות‭ ‬תאורה‭ ‬כללית‭ ‬המעניקה‭ ‬גמישות‭ ‬מותאמת‭ ‬להצבות‭ ‬משתנות‭ ‬של‭ ‬עמדות‭ ‬העבודה‭. ‬ האופן‭ ‬בו‭ ‬הן‭ ‬נראות‭ ‬כ‭"‬חודרות‭" ‬ לחלל‭ ‬הצמוד‭ ‬דרך‭ ‬הזכוכית‭ ‬החוצצת‭ ‬בין‭ ‬שני‭ ‬החללים‭ ‬מייצר‭ ‬משחק‭ ‬ושכבת‭ ‬השתקפויות‭ ‬הנוסכת‭ ‬עניין‭.‬‭
‬בחלל‭ ‬הכניסה‭:‬ שילובים‭ ‬של‭ ‬גופים‭ ‬טכניים‭ ‬ודקורטיביים‭ ‬מתכתבים‭ ‬היטב‭ ‬עם‭ ‬פריטי‭ ‬הריהוט‭ ‬ומייצרים‭ ‬הרמוניה‭ ‬ויזואלית‭ – ‬גופי‭ ‬תאורה‭ ‬צבעוניים‭ ‬מעץ, ‬תאורה‭ ‬עילית‭ ‬כללית‭ ‬לצד‭ ‬אלומות‭ ‬אור‭ ‬על‭ ‬הקיר‭, ‬גוף‭ ‬עשוי‭ ‬עץ‭ ‬ש‭"‬מחמם" ‬את‭ ‬עמוד‭ ‬הבטון‭ ‬והיררכיה‭ ‬של‭ ‬צבעים‭.‬

 

 

╫ק╫£╫£_╫₧╫⌐╫ק╫º╫ש╫¥_0_╫₧╫ש╫º╫¿╫ץ╫í╫ץ╫ñ╫ר

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬מיקרוסופט

 

╫נ╫ץ╫ñ╫ƒ_╫í╫ñ╫ש╫ש╫í_╫¬╫נ╫ץ╫¿╫פ_╫ס╫£╫¬╫ש_╫ש╫⌐╫¿╫פ_╫ץ╫ש╫⌐╫¿╫פ_╫á╫⌐╫£╫ר╫¬_╫₧╫ש╫º╫¿╫ץ╫í╫ץ╫ñ╫ר

 

משרדי‭ ‬חברת‭ ‬מיקרוסופט
תכנון‭ ‬ועיצוב: ‭ ‬BA ARCHITECTS‭ ‬
צילום:‬ אילן‭ ‬נחום
תכנון‭ ‬תאורה:‬ מיכל‭ ‬קנטור ‭
‬חלל‭ ‬משחקים:‬ משחק‭ ‬פרופילי‭ ‬תאורה‭ ‬על‭ ‬התקרה,‭ ‬חובר‭ ‬לרוח‭ ‬המשחק‭ ‬של‭ ‬החלל‭ ‬ותואם‭ ‬את‭ ‬מהותו.‬ גוף‭ ‬תאורה‭ ‬דקורטיבי‭ ‬מעל‭ ‬פינת‭ ‬הישיבה‭ ‬מעשיר‭ ‬את‭ ‬מופעו‭ ‬עם‭ ‬נגיעה‭ ‬תלת‭ ‬ממדית‭.
‬בשאיפה‭ ‬להעניק‭ ‬לעובדים‭ ‬סביבה‭ ‬תומכת‭ ‬ומעצימה:‬ חלל‭ ‬עבודה‭ ‬פתוח‭ ‬בו‭ ‬משתלבים‭ ‬גופים‭ ‬המספקים‭ ‬תאורה‭ ‬ישירה‭ ‬ובלתי‭ ‬ישירה,‬ כמצבים‭ ‬הניתנים‭ ‬לשליטה‭ ‬ע‭"‬י‭ ‬העובד‭ ‬בהתאם‭ ‬לנוחותו‭ ‬והעדפתו‭.‬‭
‬גופי‭ ‬תאורה‭ ‬תלויים‭ ‬בעיצובים‭ ‬שונים‭ ‬אך‭ ‬מאותה‭ ‬משפחה,‭ ‬מלווים‭ ‬את‭ ‬עברו‭ ‬האחד‭ ‬של‭ ‬חלל‭ ‬המעבר‭ ‬ופס‭ ‬תאורה‭ ‬מעברו‭ ‬השני‭ ‬מדגיש‭ ‬את‭ ‬מרקמו‭ ‬של‭ ‬הקיר‭.‬

 

 

╫₧╫ó╫ס╫¿_╫₧╫ש╫º╫¿╫ץ╫í╫ץ╫ñ╫ר

משרדי עו"ד שיין

 

╫º╫£╫נ╫í╫ש_╫ס╫ñ╫¿╫⌐╫á╫ץ╫¬_╫ó╫¢╫⌐╫ש╫ץ╫ש╫¬

 

משרד‭ ‬עו‭"‬ד‭ ‬שיין
תכנון‭ ‬ועיצוב‭:‬ אדריכלים‭ ‬מיקי‭ ‬קורנהויזר‭ ‬והדס‭ ‬מקוב
צילום: ‬עוזי‭ ‬פורת‭ ‬
תכנון‭ ‬תאורה: ‬ מיכל‭ ‬קנטור
‭‬חדר‭ ‬ישיבות: ‬ חריצי‭ ‬אור‭ ‬בשני‭ ‬צידי‭ ‬החלל‭  ‬וגוף‭ ‬תאורה‭ ‬דקורטיבי‭ ‬עשוי‭ ‬זכוכית‭ ‬כפרשנות‭ ‬מודרנית‭ ‬לעיצוב‭ ‬קלאסי‭. ‬

SHARE LINKEDIN +GOOGLE TWITTER FACEBOOK

תגובות לכתבה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

D&Aזבוב על הקיר
D&Aאוריין הוצאה לאור
D&Aעיתון העיצוב המקוון
D&Aועידת ישראל לאדריכלות ועיצוב
D&Aהאקדמיה לעיצוב ואדריכלות
D&Aהמגזין הבינלאומי
D&Aהקמת מתחמי עיצוב ומסחר
D&Aאוריין יזמים