הזוכים באות העיצוב 2018

שהצליחו השנה יותר מכולם לרגש ולחדש

לחצו כאן לפוסט המלא

בית ספר תיכון, חריש

אדריכלות / 17 אוקטובר / אדריכלות: עצמון אדריכלים

המחשבה על הילדים אשר יבלו זמן רב בין כתליו של בית הספר והאפשרות להשפיע על תחושותיהם בתקופה קריטית זו של חייהם והתפתחותם, הופכת את עבודת התכנון לאתגר שמעבר לתכנון ארכיטקטוני. התלמיד הוא זה אשר עמד לנגד עיני המתכננים, במרכז תהליך התכנון של בית הספר במועצה המקומית חריש, בצפון מזרח השרון.

 

6

 

המאפיינים החשובים לנו מאד כמתכננים, הם האווירה, הגיבוש החברתי והתחושות של המשתמשים, אשר נקבעות לא מעט על-ידי המרקם האורבני של השטחים הפתוחים, המחברים את האגפים השונים. הקשר בין החוץ לפנים מהווה עבורנו את הבסיס לתכנון.
עקרון חשוב נוסף אשר עמד לנגד עיננו הוא השימוש בפונקציות הציבוריות.

 

1

 

3

 

הפרויקט מכיל ספריה, מעבדות ואודיטוריום והתכנון מאפשר שימוש בהם לרשות הציבור מעבר לשעות הלימוד. בנוסף, המועצה המקומית סימנה כמטרה, שהאודיטוריום יהיה אולם מרכזי בעיר והשקיעה ביצירת במה מקצועית, חדרי שחקנים והגדלת מספר המושבים על מנת להפוך את האולם לתיאטרון, ברמה הגבוהה ביותר.
ארגון כל הפונקציות הציבוריות סביב לובי מרכזי, תכנון שירותים לשימוש הציבור ואפשרות כניסה חופשית לציבור תוך ניתוק אזור הכיתות הופכים את הפרויקט למקום מפגש חברתי עירוני.
הכניסה הראשית לבית הספר פונה לכיכר עירונית פתוחה ובדיקת הנכנסים נעשית בדלת הכניסה למבואה. כיכר זו מאגדת סביבה את בית הספר ובנוסף את  אולם הספורט ומגרש הספורט ומבנה ציבורי נוסף. הציפייה היא שעובדה זו תהפוך את הכיכר למקום שכונתי מרכזי, שוקק חיים.

 

4

 

5

 

אדריכלות: עצמון אדריכלים
הדמיות: גל אקסלרוד

SHARE LINKEDIN +GOOGLE TWITTER FACEBOOK

תגובות לכתבה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

D&Aזבוב על הקיר
D&Aאוריין הוצאה לאור
D&Aעיתון העיצוב המקוון
D&Aועידת ישראל לאדריכלות ועיצוב
D&Aהאקדמיה לעיצוב ואדריכלות
D&Aהמגזין הבינלאומי
D&Aהקמת מתחמי עיצוב ומסחר
D&Aאוריין יזמים